Remix OS Nedir? Bilgisayara Nasıl Kurulur?


2016 yılında yapılan CES etkinliği ile tanıtılan Remix OS işletim sistemi tüm dikkatleri üzerine çekti. Diğer tüm işletim sistemlerinden farklı bir işletim sistemi kullanmak isteyen kişiler için değişik bir deneyim olacak Remix OS Android tabanlı bir işletim sistemi olarak karşımıza çıkıyor. İşletim sisteminin tamamen ücretsiz olması da ayrı bir avantaj diyebiliriz.

Remix OS Nedir?

Android tabanlı olarak üretilen bu işletim sistemi tüm Android telefonlarda çalışan uygulama ve oyunların açılmasını sağlıyor. Ancak Remix OS Alpha aşamasında olduğundan dolayı diğer işletim sistemini kullananlar için tam doyurucu olmayabilir. Ancak farklılık ve telefondaki oyunları PC’de oynamak isteyenler için oldukça stabil çalışan bir işletim sistemi denilebilir.

Remix OSRemix OS Nasıl Kurulur?

Bu işletim sistemini kurmak için USB 3.0 teknolojisine sahip ve 8 GB depolama alanı olan bir bellek yeterli oluyor. Remix OS işletim sistemi boyutu ise sadece 687 MB olduğu için basit ve kolay bir kurulum yapmanızı sağlıyor. Kurulum işlemleri ise şöyle;

  • Remix OS resmi sitesinden indirdiğiniz dosyayı USB içerisine atın.
  • PC’nizin Boot seçeneklerini değiştirmeniz gerekiyor. Bunun için bilgisayarınızı yeniden başlatıp sistem ayarlarına girerek Boot seçeneğini CSM boot seçeneğini seçip yeniden başlatmanız gerekiyor.
  • Bu işlemleri yaparken içerisinde işletim sistemi bulunan USB belleğin cihazınıza takılı olması gerekiyor.
  • Yeniden başlatılınca misafir modunda gelecek karşınıza çıkan Remix OS seçeneğini seçerek devam edin.
  • İşletim sistemi açıldıktan sonra dil seçeneği sunulacak ancak sadece 3 dil seçeneği olduğundan dolayı pek bir seçeneğiniz olmuyor.
  • Android tabanlı işletim sistemi olan Remix OS’u kurmak istiyorsanız USB ile misafir modda açmak yerine bilgisayarınızda 16 GB’lık bir alan ayırmanız işletim sistemini kurmanız için yeterli oluyor.

Yapılacak olan tüm bu işlemler sonrasında internete bağlanarak Android telefonlarınızda oynadığınız oyunları indirebilir ve farklı bir oyun deneyimi yaşayabilirsiniz. Bazen telefonda olan bazı uygulamaların bilgisayarda da olmasını istediğiniz durumlarda bu işletim sistemi sayesinde isteğiniz yerine geliyor. Genel olarak henüz Alpha aşamasında olan bu işletim sistemi kapsamlı bir kullanım için yeterli olmayacaktır. Ancak uzun vadede geliştirilerek devam edeceğini düşünürsek ileriki yıllarda hayatımızda daha sık yer almaya başlayacak diyebiliriz.

The post Remix OS Nedir? Bilgisayara Nasıl Kurulur? appeared first on Bilişim ve Teknik | Teknoloji Haber, Listeler, Galeriler.

Yorumlar