Milli İşletim Sistemimiz ” PARDUS “


Pardus , ismi ilk duyulduğunda pek anlam verilemediği doğru ama ülkemiz ve ülke teknoloji geleneğimiz için muhteşem bir gelişme ve adım. Debian GNU/Linux temelli açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olan milli işletim sistemimizin yaygınlığı şuan için pek de fazla değil demek yanlış olmaz. Ancak %100 Türkçe hizmet sunması ile muazzam bir hizmet olduğu da bir gerçek.

Nasıl Elde Edebilirim?

İnternet üzerinden ücretsiz olarak indirilebilmekte ve kolay kurulabilmektedir. Kişisel veya kurumsal kullanımlar için Pardus ’un rekabet edebilir ve sürdürülebilir bir işletim sistemi haline getirilmesi için TÜBİTAK ULAKBİM bünyesinde geliştirme ve idame çalışmaları yapılmakta halen.

Geliştirmeler ve sürekli gelen güncellemeler sayesin de daha yenilikçi bir yapıya sahip olan milli işletim sistemimiz siz kullanıcılarımızı da bekliyor. Ama şunu söyleyeyim ben bile hala tam manasıyla güven duyduğum ve microsoftda ki konforu bulamayacağım korkusu taşımaktayım.

Bazı alt yapılanmalarla birlikte yürütülen bir hizmet olan Pardus’da stratejik ortak projeler ise şunlar olmuş; Lider Ahenk Merkezi Yönetim Sistemi, Engerek Kimlik Yönetim Sistemi, Ahtapot Bütünleşik Siber Güvenlik Sistemi, Etkileşimli Tahta Arayüz Projesi (ETAP), ULAKBÜS Bütünleşik Üniversite Sistemi

Pardus Ne Zamandan Beri Var?

Türkiye’de TÜBİTAK tarafından geliştirilen, özgür, hızlı kurulabilen, kolay kullanıllabilen. Çoklu dil içeren, bilgisayar kullanıcılarının temel masaüstü ihtiyaçlarını gidermek üzere halihazırdaki linux dağıtımlarının üstün taraflarını kullanan; kurulum, yapılandırma ve kullanım kolaylığı sağlayan açık kaynak bir işletim sistemi olan Pardus için ilk adımlar 2003 yılın da atılmıştır.

Ayrıca  son sürümü olan 17.0 3 Temmuz da kullanıma sunuldu. Detaylı bilgi ve 17.0 sürümü için buraya tıklayabilirsiniz.

 

The post Milli İşletim Sistemimiz ” PARDUS “ appeared first on Bilişim ve Teknik | Teknoloji Haber, Listeler, Galeriler.

Yorumlar