Windows Akıllı Telefon Desteğini Kesti!


Microsoft tarafından yapılan açıklamaya göre 12.07.2017 tarihi itibariyle Windows Phone 8.1 desteğini kesen firma bu açıklama ile Windows akıllı telefon desteğini keşmiş oldu. Bu tarihten sonra güncelleme ve güvenlik kontrolleri yapılmayacak.

Yeni Windows Akıllı Telefon Mu Geliyor?

Diğer işletim sistemine sahip telefonları desteklemekten vazgeçen firma Windows 10 Mobile desteğini sürdürmeye devam ediyor. Bu yeni sistemi desteklediğine göre çıkan haberlerde bu sistemi kullanan telefonlar üretilmeye devam edecek. Yeni gelecek olan akıllı telefonların adı Surface Phone olacağı bildiriliyor.

Windows’un akıllı telefonlardaki şirketinin CEO’su olan Satya Nadella şirketin akıllı telefonlarla hala ilgilendiğini ancak yeni gelecek cihazların alışılan Windows Phone akıllı telefonlardan farklı olacağını söyledi.

Hangi Telefonlar Bu Durumdan Etkilenecek?

Windows Phone işletim sistemine sahip akıllı telefonlardan desteğin çekilmesiyle birlikte büyük oranda problem yaşanmaya başlanacak. Özellikle güvenlik ve yeni gelen teknolojilere ayak uydurma konusunda geri kalacak olan cihazların listesi şu şekilde;

  • WP işletim sistemine sahip HTC telefonlar
  • WP işletim sistemine sahip LG telefonlar
  • Ayrıca bir dönem Samsung’un ürettiği WP işletim sistemine sahip akıllı telefonlar
  • Yukarıdaki markaların WP işletim sistemine sahip ürettikleri telefonlar oldukça eski olsa da son yıllarda bu görevi Nokia üstlenmişti. Bundan dolayı Microsoft tarafından satın alınan Nokia Lumia modellerinin hemen hepsi bu durumdan etkilenecek.
  • Lumia serisinden Windows 10’a güncelleme yapan kişiler desteğin kesilmesinden etkilenmeyecekler.

Lumia son serilerinde genellikle destek sorunu yaşanmayacağı bildiriliyor ancak ileriki tarihlerde Windows akıllı telefon sektöründen kalıcı olarak çekilme durumunda kalırsa Windows akıllı telefon sahipleri büyük hayal kırıklığına yaşayacaklar.

Windows Phone Desteği Neden Kesiliyor?

Şirket tarafından bu soruya bir açıklama getirilmedi ancak uzmanlar tarafından yapılan açıklamaya göre desteğin kesilmesindeki en büyük neden Windows akıllı telefon sektöründe zarar etmesi olarak gösterildi. Stabil bir şekilde çalışmayan ve düzenli güncelleme alamayan kullanıcılar bir sonraki telefon tercihlerini de farklı işletim sistemine sahip akıllı telefonlar üzerine yaptılar.

Tüm bunların yanı sıra Windows Android ve IOS karşısında yeterince verim sağlamayan bir işletim sistemi olma ünvanı dışına çıkamadı. Gelen şikayetler üzerine verilen destek ile telefon satışlarından gelen maddi kazanç birbirini karşılamadığı için ileriki yıllarda Windows Phone işletim sistemi tarihe karışabilir.

The post Windows Akıllı Telefon Desteğini Kesti! appeared first on Bilişim ve Teknik | Teknoloji Haber, Listeler, Galeriler.

Yorumlar